.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه كميته المپيك به رييس‌جمهور،نجار و ناجا

دبيركل كميته ملي المپيك گفت: متاسفانه در يك هفته گذشته يكي در فدراسيون فوتبال نمانده بود تا مشكل خروج از كشور بازيكنان تيم اميد را پي‌گيري كند اما از روز چهارشنبه كميته المپيك بدون تعطيلي براي حل موضوع كارش را آغاز كرده است.

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با ايسنا درباره مشكلات خروج از كشور تيم اميد و ورود كميته ملي المپيك به اين مساله، اظهار كرد: اگر ما مسوول مستقيم اين كار هستيم، متاسفانه فدراسيون هيچ وقت مدارك و اطلاعات كافي ورزشكاران را در اختيار ما نگذاشت تا پي‌گير حل مشكل باشيم. ما وضعيت سني بازيكنان را نمي‌دانستيم، نمي‌دانيم كدام بازيكن مشكل شناسنامه‌اي دارد، چه كسي ديپلم دارد، چه كسي ندارد، كداميك سرباز فراري است و... . ما تازه چهارشنبه با خواهش و تمنا ليست بازيكنان را گرفتيم.

وي افزود: با وجود تعطيلات اخير كميته المپيك با جديت پي‌گير موضوع شد و با ارسال سه نامه به دكتر احمدي‌نژاد رييس جمهور، سردار مصطفي نجار وزير كشور و سردار احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي، درخواست كرديم تا كار صدور مجوز خروج از كشور بازيكنان تيم اميد خارج از روال اداري معمول صورت گيرد. اميدوارم پس از اين با دستوراتي كه به سازمان نظام وظيفه داده مي‌شود، بتوانيم با همكاري مسوولان آن نهاد، هرچه سريعتر شاهد حل اين مشكل باشيم. به هر حال اينجا بحث تيم ملي و آبروي ورزشي مملكت در ميان است.

افشارزاده با انتقاد از تعلل فدراسيون نسبت به حل مشكل خروج از كشور ملي‌پوشان به ايسنا گفت: انتقاد ما نسبت به فدراسيون اين است كه چرا زودتر براي حل اين مشكل اقدام نكرديد. بنده سال گذشته حدود ۶۵۰ ورزشكار را به مسابقات آسيايي گوانگ‌جو بردم و هيچ مشكلي براي خروج از كشور آنها بوجود نيامد. چرا چنين شد؟ براي اينكه ما از يكسال تا شش‌ماه پيش كارها را شروع كرديم، نامه‌نگاري‌ها انجام شد، تعهدات لازم گرفته شد، روال اداري طي شد و در نهايت به صدور مجوز در زمان مقرر منتهي شد. وقتي اسامي بازيكنان تيم اميد تقريبا مشخص است چرا در روزهاي پاياني پيش از اردو نام‌شان را اعلام مي‌كنيد؟ اگر مي‌خواهيد اسامي بازيكنان تيم اميد مشخص نشود حداقل يك ليست ۶۰ يا ۵۰ نفره اعلام كرده و از چند ماه قبل كار بررسي خروجي آنها را آغاز كنيد.

وي ادامه داد: اصلا ما مي‌گوييم فدراسيون سرش شلوغ است و خيلي كار دارد و واقعا مي‌دانيم گرفتاري‌هاي خود را دارد؛ خب چرا اين كار را به كميته المپيك واگذار نكرديد. ما كه اصلا كارمان اين است و هميشه براي انجام چنين اموري استقبال كرديم. شما كار داريد خب بسپاريد به ما. اين مسايل واقعا كار مي‌برد و بايد زودتر از اين‌ها اقدام كرد. كميته حتي آمادگي داشته و دارد كه نيروهايش را به شهرستان‌ها بفرستد تا مشكلات اداري تحصيلي بازيكنان را هم حل كند. يك‌هفته‌اي كه نمي‌شود اين‌ كارها را انجام داد. ما حتي آمادگي داريم مسايل خروج و اعزام تيم‌هاي ديگر فدراسيون در رده‌هاي سني مختلف را هم برايشان انجام دهيم. الان شرايطي به وجود آمده كه ما بايد خارج از نوبت كار اخذ مجوز تيم اميد را پي‌گيري كنيم چرا كه اگر قرار باشد طبق روال قانوني كار دنبال شود، خيلي طول مي‌كشد. ما واقعا از مسوولان بلندپايه كشور مي‌خواهيم چرخه اداري را براي گرفتن مجوز طي نكنيم.

دبيركل كميته المپيك تاكيد كرد: در هر حال الان وقت محكوم كردن و نكردن دستگاه يا شخص خاصي نيست. با بوجود آمدن اين مشكل بهتر است دنبال گناهكار ماجرا نگرديم. فردا (دوشنبه) كه ادارات باز شد بنده با همكاري فدراسيون موضوع را با جديت بيشتر پي‌گيري مي‌كنم. براي اين كار عليرضا منصوريان سرمربي تيم اميد و اصغر حاجيلو سرپرست اين تيم هم بايد به بنده كمك كنند. اميدواريم در آينده ديگر شاهد چنين مشكلاتي نباشيم. بي‌شك اگر كار اعزام و مساله خروج از كشور ملي‌پوشان اميد تحت مسووليت مستقيم كميته باشد، كار درست مي‌شود.

افشارزاده در پاسخ به اين سوال كه پي‌گيري‌هاي پيش از تعطيلات فدراسيون براي حل موضوع به كجا انجاميده است، گفت: متاسفانه اين موضوع با جديت لازم پي‌گيري نشده است. علي كفاشيان رييس فدراسيون كه ۱۰ روزي در ايران نبود، مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون هم كه همراه او بود؛ عباس ترابيان مسوول روابط بين‌الملل هم همينطور. يكي در فدراسيون نمانده بود تا موضوع را پيگيري كند و از طريق ارتباط با مقامات مسوول و رايزني‌هاي متعدد مشكل را حل كند. امروز (يكشنبه) كه يك روز تعطيل است هم بنده آمدم كميته و مشغول ادامه رايزني‌ها براي حل مشكل تيم اميد هستم؛ كاري كه در چند روز گذشته هم انجام دادم.

وي در واكنش به صحبت‌هاي مهدي تاج نايب‌رييس فدراسيون با اين مضمون كه "ما ديگر از اقدام‌ها و پي‌گيري‌هاي كميته المپيك براي اين موضوع نااميد شديم" اظهار كرد: صحبت‌هاي تاج واقعا برايم عجيب بود. او كه در اين چند روز كار را پي‌گيري نكرده است. او كه در روزهاي اخير رفته بود اصفهان! ما كه مداركي از كسي نداشتيم تا كار را پيگيري كنيم. بارها گفتيم اگر فدراسيون گرفتار است ما اين مشكل را حل مي‌كنيم. اگر تاج آن حرف‌ها را زده براي اين است كه اين‌كاره نيست. تا حالا براي حل چنين مشكلاتي، مراحلي طي نكرده تا نسبت به موضوع اشراف داشته باشد. خودش در زمان بازي‌هاي گوانگ‌جو در حالي كه براي گرفتن ID كارت بايد از شش‌ماه قبل اقدام مي‌كرد، اسمش را نداده بود و چند روز قبل از اعزام تازه ديدم تصميم گرفته بيايد. با نفوذي كه داشتيم تلاش كرديم تا ID كارت و مجوزهاي حضورش را بگيريم./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.